Belgisch Kampioen!

11-01-2009 20:45

Vandaag werd op de Kraenepoel in Aalter het Belgisch/Vlaams Kampioenschap gereden.

Deze wedstrijd ging over 30 ronden van 1km. De eerste 10 km was het wat aftasten, met af en toe een prikje, maar niet echt doorrijden. De wedstrijd van gisteren zat nog serieus in de benen, maar hoe verder we reden hoe beter ik werd. Ik besloot dus om, met het rondebord op 20, te gaan aanvallen. Bedoeling was om met een groepje weg te raken. Ik raakte echter alleen voorop en besloot dan maar om vol door te gaan. Met nog 20km te gaan was dit riskant, maar het loonde. Ik bleef de hele wedstrijd weg en wist deze te winnen.

Wat daarna gebeurde is nauwelijks te beschrijven, en ook ongelofelijk. Nationale radio, nationale TV, kranten, ... allemaal berichten ze over mijn titel. Ik ga al deze reacties later deze week bundelen en ook op deze site zetten. Nu ga ik nog een avondje genieten, maar niet vooraleer ik alle mensen bedankt heb die mij gefeliciteerd hebben vandaag, via mail, SMS,... En in het bijzonder alle mensen die er waren deze ochtend, om het live mee te maken. Echt waar bedankt, ik hoop dat jullie de sfeer van het schaatsen hebben kunnen proeven, en dat het duidelijk is waarom ik deze sport zo de max vind.

Hieronder alvast een link naar het fotoalbum van deze ochtend. (klik op de foto)