KPN Marathon Cup Hoorn

21-11-2010 21:45

Afgelopen week kon ik eindelijk eens goed trainen. Ik werkte onder andere een lange duurtraining af, en had dan ook echt zin om de marathonwedstrijd in Hoorn te rijden. Ik was eerder van plan om die niet te rijden, maar besloot om toch te starten.

In het begin van de wedstrijd had ik pijn in de benen en kon ik echt niet in m'n ritme komen. Even twijfelde ik zelfs om uit te stappen. Ik kon me echter een goed plaatsje uitzoeken in het zog van de enige echte Erben Wennemars en kwam steeds beter in de wedstrijd. Ted en Wannes waren heel actief in de wedstrijd. Ook ik schoof enkele keren mee naar voor en kon me vooral het tweede deel van de wedstrijd vrij goed in de voorste helft van het peloton handhaven. Helemaal voorin geraken lukte ook eventjes, maar er blijven is nog lastig. Schaatsen is toch echt helemaal anders dan skeeleren.

Wannes ging nog mee met een kopgroep van 3 die een mooie voorsprong bijeen reed. 3 man is echter iets te weinig om weg te blijven, dus deze kopgroep werd terug gegrepen. Zowel Ted, Wannes als ikzelf reden de wedstrijd gewoon uit op plaats 42, 43 en 47.

Ik was vooral blij dat ik eindelijk de wedstrijd kon uitrijden. Ik merk echter nog heel wat verbeterpuntjes, en hoop de komende wedstrijden zelfs iets meer voorin mee te doen.

Volgende wedstrijd komende zaterdag 27/11 om 17u30 in Eindhoven. Allen daarheen. :-)