KPN Marathon Cup Utrecht - 7e plaats voor Wannes

07-11-2010 14:07

 Afgelopen weekend stonden we voor het eerst met de volledige ploeg aan de start, al was het wel heel nipt. Felix verloor op weg naar Utrecht 2 uur in een file nabij Keulen, en kwam maar enkele minuten voor de start aan.

Na een vijftiental ronden ging Felix al onderuit. Ik besloot hem op te wachten en hem terug te brengen bij het peloton. Hoewel het tempo er in het peloton goed in zat op dat moment reed ik vrij ontspannen naar de groep toe, waardoor we de aansluiting terug konden maken. Ik voelde dat het goed ging, en zag ook Ted, Wannes en Felix goed in de groep zitten. Na een 40-tal ronden ging het echter mis. Ik kwam in een scheur in het stukgereden ijs terecht, werd volledig uit de bocht geslingerd, en kon me maar net rechthouden. Er werd op dat moment te hard gereden om nog terug te komen, dus de wedstrijd was alweer voortijdig gedaan voor mij.

Ook Ted kwam na 60 ronden ten val en moest de wedstrijd verlaten. Felix koerste attent voorin en wist een aantal keer met een groepje mee te springen. Ook Wannes, net terug van een weekje Erfurt, was de hele tijd voorin te vinden. Met nog 30 ronden te gaan maakte hij zelfs deel uit van de beslissende kopgroep, die een ronde wist te pakken. Even leek het erop dat hij een podiumplaats zou behalen, maar in de laatste bocht werd hij gehinderd door een medevluchter waardoor hij niet meer mee kon sprinten en uiteindelijk zevende werd. Een prachtige prestatie voor z'n tweede marathon bij de eerste divisie.