7e plaats in Goes

10-01-2009 14:54

Vanochtend een historisch moment in mijn korte schaatscarriere meegemaakt. Mijn allereerste wedstrijd op natuurijs. Een heel ander gevoel dan het ijs op de kunstbanen, met de scheuren in het ijs inbegrepen.

De wedstrijd deze ochtend, die over 45 minuten en 1 ronde (van 3km) ging was goed bezet, met toch wel een tiental Top- en Eerste Divisie rijders. Onder andere het team van Gibo-Beka, Choose2Achieve en Mijnten waren present. In de wedstrijd kon ik vrij goed meerijden. Ik sprong zelfs een aantal keer weg, of ging mee met een groepje. Wat ik wel merkte is dat ik minder lang door kon gaan dan normaal. De vele pijnstillers, en de laatste week op bed, zullen daar zeker voor iets tussen zitten...

Er was een kopgroep van 2 man, met daarbij een man van Gibo-Beka. Deze vlucht werd perfect beschermd door de ploegmaats. Bij het ingaan van de laatste ronde trapte ik nog in een scheur waardoor ik helemaal uit mijn ritme was, en helemaal achterin het peloton verzeild geraakte. Ik kon nog opschuiven maar dat kostte heel wat krachten. In het laatste rechte stuk ging Teun Sweere de sprint heel vroeg aan. Ik twijfelde even maar ging toen toch mee. Resultaat: een 5e plaats in de eindsprint, dus een uiteindelijk 7e plaats. Dit was gezien de omstandigheden zeker een goed resultaat. Morgen de tweede natuurijswedstrijd op de Kraenepoel in Aalter.

 

KLIK HIER VOOR EEN FILMPJE

 

(Foto's met dank aan Vincent Riemersma. Meer volgt later.)