Allerhande perikelen

12-05-2010 22:01

 De afgelopen 2 weken verliepen voor mij een beetje zoals met het weer: niet goed voor de tijd van het jaar.

Ik moest Steenwijk laten schieten door een sinusitis, en zag daardoor ook een viertal trainingsdagen verloren gaan. Vooral ook omdat ik door de sinusitis alweer last kreeg aan mijn tanden. Afgelopen vrijdag dus maar een bezoekje gebracht aan een nieuwe tandarts. Doordat ik voor de zoveelste keer last had besloot ik eens een andere tandarts te raadplegen. Nu blijkt dat m'n vorige tandarts hier en daar toch een steek liet vallen, waardoor er toch wel het een en ander mis gegaan is aan m'n gebit. Ik heb nu een afspraak in het UZ in Gent om alles eens grondig te laten bekijken, analyseren en om eindelijk eens komaf te maken met alle gebitsproblemen. Tot dan zal ik af en toe een beetje tandpijn moeten verbijten.

Jammergenoeg heeft de combinatie tandpijn/sinusitis/slechte weer er ook voor gezorgd dat ik niet in Mechelen gestart ben. Jammer, omdat ik gehoopt had daar nog wat extra te trainen voor het BK.

Ik start dus aan het BK met een hoop vraagtekens, maar ik zal wel iedere afstand rijden, en kijken hoe ver ik kom. Het zal sowieso een hoogstaand weekendje worden met in elke wedstrijd een aantal wereldtoppers aan de start.

Voor wie graag eens wil komen kijken: Zaterdag staat op de piste van Zandvoorde bij Oostende de 300m, de 1000m en de 5km puntenkoers op het programma.

Op zondag wordt het weggedeelte gereden, met de 500m, de 10 km afvalling en de 5km ploegkoers (waar door de blessure van Frank mijn deelname nog niet zeker is.)