Belgisch Kampioenschap weg

16-05-2010 20:06

 Voor de tweede dag van het Belgisch kampioenschap werden we verwacht in Hombeek, bij Mechelen. Op een parcours van 450m lang moest ik een 500m en een 10km afvalling rijden vandaag. De ploegkoers moest ik, bij gebrek aan een ploegmaat, jammergenoeg laten schieten.

De 500m was jammergenoeg de slechtste afstand van het weekend. Er werden 3 reeksen gereden. Ik miste volledig mijn start en op 500m kan een anti-sprinter zoals ik niet echt veel meer goed maken. Uiteindelijk dus geen finale, en een 11e plaats.

Na heel lang wachten reden we in de namiddag dan nog een 10km afvalling, samen met de juniors. Ik rijd normaalgezien niet echt graag een afvalling, vanwege het stresserende gedoe telkens er iemand moet afvallen. Ik had echter geen slechte benen en met de woorden "Stay in the front, stay out of trouble" van ene L Armstrong indachtig ging ik na een 3-tal km maar zelf op kop rijden. Ik hield het tempo strak om te voorkomen dat ze er over kwamen, en kon zo vrij lang meedoen in de wedstrijd. Toen Bart Swings ging demarreren moest ik echter passen, maar er hadden ondertussen al redelijk wat renners moeten lossen door mijn kopwerk. Leuk om op te merken. Het vat was echter af bij mij en ik moest het peloton laten rijden, en viel uiteindelijk ook af, met een 8e plaats als uitslag.

Het was een leuk trainingsweekendje, waar ik een aantal wedstrijden met een vrij goed gevoel kon afronden. Het korte werk zal wel nooit mijn specialiteit worden. Op naar volgend weekend. Op zaterdag marathon in Yerseke (niet ver, voor wie eens wil komen kijken) en op maandag in 't Veld.