Duurtraining Vlaamse Ardennen

15-02-2009 11:04

Gisteren was het echt geen weer om te rusten. Daarom wou ik een fietstochtje maken, in de Vlaamse Ardennen, die er ongetwijfeld bij zo'n prachtig weer schitterend uit zouden zien. Via een mailtje van Eddy merkte ik dat Merijenniezere ook op pad ging zaterdagmiddag. Ideaal dus. Ik ging onmiddelijk aan de slag en tekende een route uit die ons via Zulte (afspreekplaats bij David) naar de Holstraat, Kluisberg, Knokteberg, Paterberg, Korte Keer, La Houppe en de Steenberg zou brengen. Een ritje goed voor uiteindelijk een kleine 120km.

De rit zelf was zalig. Aan een mooi tempo tussen de hellingen door, en met een goed gevoel op de hellingen genoot ik van begin tot einde. De aanwezigheid van een stralend zonnetje speelde hier zeker in mee. Ook al zit ik in mijn rustperiode, ik ben er van overtuigd dat dit ritje me meer energie bezorgde dan een dag rusten. Zelfs het poetswerk aan de fiets achteraf (de wegen lagen hier en daar toch nog wat smerig) kon me niet schelen.

Bedankt Andy, David, Dirk, Jeroen en Pascal voor de companie. 't Was super!