Een avondje Breda (voor de verandering)

21-12-2008 12:29

Gisteren stond een marathon in Breda op het programma. Deze telde niet mee voor de regiocompetitie, maar om nog wat snelheid op te doen voor het BK volgend weekend reed ik hem toch mee. Wat moet een mens anders doen op een zaterdagavond hé :-)

Aangezien ik een beetje ziekjes ben (verkouden, en wat last van de luchtwegen) had ik totaal geen verwachtingen en nam ik me voor om het wat rustigaan te doen. Natuurlijk was dat moeilijk, want direct na het startschot waren we al met twee weg, maar we lieten ons snel terug inlopen.

Het tempo in de wedstrijd lag vrij hoog, doordat er steeds ontsnappingspogingen waren. Ook ik probeerde geregeld weg te raken, met wisselend succes. Toen halfkoers een groepje van 3 masters (met oa Arnold Stam, ex A-rijder) wegreed besloot ik het even aan de andere masters over te laten, en vooral op de wedstrijd binnen mijn categorie, de C1, te focussen. Natuurlijk reed niemand het gat dicht, en waren de vogels gaan vliegen.

Samen met Aart Van Dalen en Teun Sweere (ook C1) reden we nog weg uit het peloton, om 6 ronden voor het einde toch aansluiting te vinden bij deze groep. Volgens de jury moesten we echter toch ook afsprinten omdat we niet op tijd bij de kopgroep raakten. Wat mij betreft onzin, maar goed, de jury heeft altijd gelijk. Afsprinten was dus de boodschap, en deze sprint won ik, waardoor ik de overwinning pakte bij de C1. Jammer dat we niet ook mee mochten rijden met de kopgroep van de masters voor de finale, want we hadden geen ronde achterstand, in tegenstelling tot wat de jury beweerde. De foto's kan je vinden door hieronder te klikken (bedankt voor de foto's Cathy)