Eerste regiowedstrijd, direct prijs!

01-11-2008 12:40

Op de terugweg van Groningen stopte ik even in Breda om de eerste regiomarathon van het seizoen mee te rijden. Ik bleef gespaard van file waardoor ik nog eventjes op het ijs kon voor de wedstrijd. Marieke was nog aan het schaatsen, maar groot was mijn verrassing toen ik ook nonkel Dirk zag schaatsen. Hij had voor het eerst sinds 1995 zijn schaatsen nog eens uit de kast gehaald en was dus met m'n tante en neefje speciaal naar Breda gekomen om wat te schaatsen en dan naar m'n wedstrijd te kijken. Een heel leuke verrassing. De druk was direct wat hoger. :-)

In de wedstrijd ging Rik Koppelaar direct aanvallen. Ik ken Rik van het skeeleren, en ook van vorig jaar op de schaatsen en wist dus dat ik mee moest. Samen reden we een ronde voorsprong bijeen en omdat het peloton stilviel als we er bij kwamen namen we ook nog een tweede ronde voorsprong, door goed samen te werken. Gelukkig wist nonkel Dirk me te zeggen dat ook Teun Sweere en Rene Kolbach dezelfde voorsprong hadden. Rik en ik namen dus nog een rondje op het peloton maar ook Teun en Rene deden dat.

We gingen dus naar een finale met z'n vieren. 5 ronden, met alleen de 4 koplopers, want het peloton had vroeger afgesprint. Bij het ingaan van deze 5 ronden kwamen Rene en Rik ten val. Teun en ik wachtten ze op zodat de finale over 2 ronden toch met z'n vieren kon gereden worden. Een beetje sportiviteit kan geen kwaad. Toen ik met nog anderhalve ronde te gaan op kop kwam te zitten zette ik aan, en er kwam niemand meer over. Mijn eerste overwinning op het ijs was een feit. Leuk, om op die manier een stageweek af te sluiten.

Meer beeldmateriaal komt in de loop van de week wel. Ik ga er vanmiddag even op uit met Helena. We hebben het verdiend. :-)