Eindwinst in regiocompetitie

07-02-2009 23:57

Vanavond reed ik in Geleen de regiofinale. Bij de vorige wedstrijd in Geleen was de opkomst niet heel groot, en ook vanavond leek het zo te gaan worden. Leuke verrassing was dat Kenneth Van Steenbergen er ook was. Kenneth is misschien wel de meest talentvolle schaatser van België, maar moest wegens professionele bezigheden dit jaar wat gas terug nemen. Eens een schaatser, altijd een schaatser, dus Kenneth wil er volgend seizoen weer staan.

De wedstrijd zelf was een vrij saaie wedstrijd. Met nog 6 ronden op de teller probeerde ik weg te raken. Enkel Kenneth kon nog volgen. Doorzetten en proberen hem er af te rijden was mijn enige mogelijkheid. In de laatste bocht maakte ik een foutje en kwam Kenneth binnendoor. Even was ik ontgoocheld, maar lang duurde dat niet.

Met deze tweede plaats was ik nog meer zeker van de eindoverwinning in de regiocompetitie. Deze overwinning geeft me recht op een plaats in de landelijke competitie volgend jaar. Vermoedelijk zal ik dat ook wel doen.

Nu neem ik even rust, om dan via nog een paar laatste schaatswedstrijden non stop te kunnen doortrainen naar het skeelerseizoen toe.