Geen nieuws, goed nieuws, hoewel...

22-03-2009 21:11

Momenteel zit in in volle opbouw, en dat wil zeggen dat er niet veel noemenswaardig nieuws te melden valt.

De tweede week van maart ging volledig de mist in, vanwege ziekte. Een hardnekkige sinusitis met nog wat onsteking op de luchtwegen erbij (waar ik nu nog een beetje last van heb) maakte het onmogelijk om te trainen gedurende een dag of 5. De eerste dag waarop ik probeerde te trainen keerde ik na 10 minuten al terug, omdat ik helemaal slapjes was.

Afgelopen week kon ik wel goed trainen, met als hoogtepunt afgelopen weekend. Het Snelrolteam uit Amsteram kwam op stageweekend in Eeklo en had me gevraagd een beetje als gids te fungeren. Een mooie gelegenheid om eens met een grotere groep te trainen, en er een serieus trainingsweekend van te maken.

Vrijdagavond gingen we even indooren, in onze kleine en gladde skeelerhal. Vooral het partijtje inline-soccer op het einde was memorabel.

Op zaterdag was het tijd voor het serieuzere werk. Een tweetal uur op de skeelerpiste in de voormiddag, met het stralende lentezonnetje erbij. Vooral uit de paar 1000 meters kon ik opmaken dat ik op goede weg ben. Ook voor de snelrolmannen was het een geslaagde (voor sommigen allereerste) kennismaking met het pistewerk. In de namiddag nam ik hen mee voor een fietstochtje van een uurtje of twee (niet meer, niet minder hé mannen) door het Krekengebied. De wind die ondertussen stevig blies zorgde ervoor dat ze zicht thuis voelden. Zelfs een ommetje door Nederland (Eede) voor de mannen en vrouwen met heimwee ontbrak niet.

Zondag stond in de voormiddag een duurrit in Vinderhoute gepland. De stevige wind van gisterenmiddag was nog nadrukkelijker aanwezig nu, wat het een zware training maakte. Enkel in het gedeelte meewind konden we echter het zog van een fietser kiezen. Tegenwind kwamen we geen enkele fietster tegen waar we achter konden rijden (wat op zich een goed teken was)

Zondagmiddag heb ik nog een uurtje gefietst, om het trainingsweekend volledig geslaagd te maken. Alvast bedankt aan de mannen en vrouwen van het team voor het leuke weekend. Hopelijk binnenkort enkele foto's hier.

De komende 3 weken tot de eerste skeelerwedstrijd hoop ik op goed weer om verder de laatste basis te leggen naar het skeelerseizoen toe. In de week met skeelertrainingen, en in het weekend met langere fietstochten. Op het programma staan op zondag 29 maart de E3-prijs in Harelbeke, en op zaterdag 4 april de Ronde Van Vlaanderen.