Groningen, dag 1

28-10-2008 10:13

De komende week zit ik in Groningen. De bedoeling is om van het weekje vakantie gebruik te maken om zoveel mogelijk op het ijs te staan, om daarna goed voorbereid aan de schaatswedstrijden te beginnen.

Ik reed gisteren eerst langs De Veste, de schaats, en skeelerwinkel die de ploeg sponsort waar ik volgend jaar bij rijd. Ik werd er super ontvangen door Gerrit (bedankt!). Ik heb me er ondertussen ook wat fiets- en schaatskledij aangeschaft.

Daarna reed ik door naar Kropswolde, tussen Zuidlaren en Groningen, waar Frank z'n huisje heeft deze winter. Een leuk huisje in een mooie omgeving.

Na het uitladen van de auto reden we naar Kardinge, de ijsbaan van Groningen voor de eerste schaatstraining. Ik was vrij moe maar het schaatsen zelf ging behoorlijk goed. Het was ook gezellig op de baan, met heel wat bekende gezichten uit het skeelerwereldje. Altijd leuk om eventjes bij te praten.

Nu gaan we eventjes fietsen om deze middag weer met losse spieren het ijs op te kunnen.

Ik probeer iedere dag een verslagje te schrijven op de site, maar het vinden van een internetconnectie valt hier niet altijd mee.