Groningen, dag 3

29-10-2008 22:20

 Vandaag reeds de derde dag. De tijd vliegt hier vooruit. Deze ochtend voelde ik de training van gisteren toch nog goed in de benen zitten. Ik heb deze ochtend dus het losfietsen goed kunnen gebruiken. Onder een schitterend zonnetje was het heerlijk fietsen. Zo laadt een mens zijn batterijen goed op. Ik heb me deze ochtend ook een Nederlands telefoonnummer aangeschaft. Wie me graag wil bellen als ik in Nederland ben moet het maar eens vragen.

Deze avond mocht ik dan starten in de trainingsmarathon in Groningen. In drie groepen wordt er elke woensdag zo'n wedstrijd gereden. De jongens waar ik gisteren mee trainde vonden dat ik in groep 1 (de snelste groep) moest starten en dat deed ik dus ook. Voor de wedstrijd deed ik nog een deel van de rustige training van Frank mee als opwarming. De wedstrijd zelf zou ik zonder nummer rijden, en ik moest enkele ronden voor het einde uitstappen om het koersverloop niet te bepalen. Ik heb eigenlijk geen licentie in Groningen dus ik had al geluk dat ik mocht meedoen.

De wedstrijd zelf ging heel goed. Er werd een goed tempo gereden dat ik tot mijn verbazing vrij ontspannen kon meevolgen. Ik kon zelfs mee op kop rijden, en eventjes meegaan met een ontsnapping. Jammer dat ik niet mocht meesprinten, want ik had wel graag geweten wat dat had opgeleverd. Dat zal ik vrijdag in Breda wel zien. Foto's van de wedstrijd heb ik niet, omdat de lichtkwaliteit niet goed was.

Morgen nog een ijstraining en dan vrijdagavond wedstrijd in Breda. Morgen maken we hier ook de afdrukken voor mijn skeelerschoenen voor komend seizoen.