Holland Inline Cup Sloten

13-04-2009 16:41

Afgelopen weekend was het zover. Het skeelerseizoen ging van start, en meteen goed, met een zware wedstrijd: "De 8 van Sloten".

6 rondjes van 11km stonden op het programma. Deze rondjes bleken achteraf 13km te zijn, wat de totale wedstrijdafstand meer dan 10km langer maakte.

Voor mij was het de eerste wedstrijd in het pak van mijn ploeg, De Veste - Powerslide. Een leuk moment, maar toch ook een moment waar altijd weer vraagtekens zijn, zo in het begin van het seizoen.

(Foto Nico Knijn)

Op het smalle parcours werd er van bij het begin goed doorgereden met de hele tijd door prikken en uitvalspogingen. Ik kwam vrij snel goed in mijn ritme en probeerde een aantal keer mee te springen. (zoals in onderstaand filmpje, ik ben de vierde die passeert)

 

Hier merkte ik wel het verschil tussen B- en A-rijders. Je moet echt veel harder rijden om echt weg te geraken, en mijn benen liepen dan ook vlug vol. In de stukken meewind haalden we snelheden bij de 50km/u. Dit kan je in onderstaand filmpje zien (ik zit halverwege het peloton)

 

Nadat de beslissende ontsnapping weg was deden de grote ploegen het peloton op slot waardoor het relatief rustig werd. Op het einde kon ploegmaat Rob Wessels nog ontsnappen. Ik zette me op kop van het peloton om zo tegenaanvallers tegen te houden, en dat lukte vrij goed, waardoor Rob 15e kon worden. De laatste km sprintte ik niet meer mee, door opkomende krampen. Uiteindelijk werd ik 39e, maar het gevoel na de eerste wedstrijd is zeker goed te noemen. Op naar de volgende, komend weekend in Domburg (het moment om eens te komen kijken!!)

met dank aan Helena voor de filmpjes en de foto's