KPN Inline Cup Almere

30-05-2010 21:56

 Het beloofde regenweer bleef vandaag boven Almere niet uit, integendeel. Tijdens de wedstrijd voor onze reeks regende het enorm hard. Iedereen had dus de regenwielen gemonteerd. Een kwartiertje voor onze start klaarde het echter uit, en begon iedereen te twijfelen omtrent de wielkeuze. Sommigen monteerden een combi tussen regen- en gewone wielen. Ik had niet echt geschikte wielen om te combineren en hield het, rekening houdende met de kletsnatte weg, bij de regenwielen.

Tijdens de wedstrijd reed ik constant goed voorin. Ik ging in het begin een aantal keer met een groepje weg, waaronder 1 groep die toch een aantal ronden voorop bleef. We werden, op de droger wordende weg echter teruggereden.

Halfkoers reed een kopgroep weg met daarin een heleboel favorieten, en ook mijn ploegmaat Ted Ooijevaar. Ted is de laatste weken goed op dreef, dus Wannes, Rob en ikzelf hadden er vertrouwen in. Controleren in het peloton was onze opdracht verder. Zeker op dit kleine rondje (700m lang) zorgt dit er al snel voor dat de kopgroep het peloton kon dubbelen. Hier probeerden we met de ploeg in de buurt van Ted te blijven om eventueel een handje te helpen.

In de eindsprint van het peloton kon ik nog 7e worden, na een voor mijn doen heel erg goede eindsprint. Ik bereikte hiermee een 14e plaats. De kopgroep moest nog 6 ronden rijden nadat wij afgesprint hadden. Met nog 3 ronden te gaan ging Niels Mesu aanvallen. Ted ging er achteraan, gevolgd door Erwin Mesu, de broer van Niels. Ze zouden alledrie voorop blijven, en in deze volgorde ook over de aankomst komen. Een heel sterke prestatie van de broertjes Mesu en van Ted.

In juni is het relatief rustig. Er staat slechts 1 wedstrijd op het programma. Ik neem dus eventjes gas terug, om daarna weer goed op te bouwen naar de belangrijke maanden juli en augustus.