KPN Inline Cup Beilen

11-07-2010 22:03

 "Het is zo warm dat de mussen uit de dakgoot vallen," zei Tom Steels in een van de afgelopen etappes van de Tour. Die warmte had ondertussen de skeelerwedstrijd in Beilen opgezocht. Snikheet was het. Ik kan wel een beetje tegen de warmte, maar gisteren had ik er voor de start al heel wat last van. In het begin van de wedstrijd reed ik gewoon mee, en voelde ik dat ik niet meer kon dan dat, ook al werd ik niet moe en voelden de benen wel goed aan. Een heel bizar gevoel, dat natuurlijk met de hitte te maken had. Na een aantal ronden wedstrijd moest ploegmaat Rob lossen uit de kopgroep. Eerst waagde Ted de sprong naar de groep voorin maar ook hij had last van de warmte en moest de wedstrijd verlaten. Toen ik dit zag probeerde ik naar de kopgroep (die ondertussen een kopgroep en een achtervolgende groep geworden was) te springen, en dit lukte met veel moeite. Toen ik er net bij kwam reed er uit dit groepje een aantal rijders weg, maar ik kon toen niet meespringen. Het deel van het peloton dat nog niet uitgestapt was (een ware slijtageslag dus) haalde ons weer bij, en we zouden gaan sprinten voor de 8e plaats. Doordat de 2 koplopers ons bijhaalden moesten we vroeger afsprinten, maar dit werd te laat meegedeeld door de speaker. Hierdoor zat ik eigenlijk wat te ver om de sprint in te gaan. Ik werd uiteindelijk 7e in de pelotonssprint, wat me een 15e plaats opleverde. Uiteindelijk weer een wedstrijd om tevreden mee te zijn, zeker gezien de omstandigheden.