KPN Inline Cup Staphorst

05-07-2010 22:49

Na een weekje rustig trainen en uitrusten van Le Mans mochten we afgelopen zaterdag opnieuw aan de slag in Staphorst voor de volgende etappe van de KPN Inline Cup. En jawel, een hele week prachtig weer betekent vaak dat het wel een keer kan onweren en regenen en dat deed het ook in Staphorst. Een stortbui vlak voor de start nam in elk geval de twijfels weg wat betreft de wielkeuze. Ook tijdens de koers zou het nog enkele keren serieus regenen.

Tijdens de wedstrijd reed ik vrij makkelijk mee, maar zat ik jammergenoeg te ver in het peloton toen er een kopgroep ontstond. Ik probeerde nog het gat dicht te rijden, maar dichter dan op 100m kwam ik niet, temeer omdat m'n vluchtgezellen het tempo ook niet konden volgen.

In het peloton reed ik heel makkelijk mee, dus ik baalde wel wat dat ik niet mee zat in de kopgroep. Doordat de kopgroep het peloton dubbelde moesten we vroeger afsprinten. Op 2 ronden van het einde zette ik me op kop en besloot om het tempo geleidelijk op te voeren. Door het natte en gladde wegdek zou het toch geen gewone sprint worden dus leek me dit een goede tactiek voor een verre ereplaats.

Tot mijn verbazing kwam er niemand meer over en won ik dus de pelotonssprint, wat me een 13e plaats opleverde. Met deze benen zat er misschien wel meer in, ook al voelde ik toch wel nog wat vermoeidheid van m'n Le Mans-avontuur.