KPN Inline Cup 't Veld

24-05-2010 22:34

 Na zaterdag mochten we vandaag opnieuw aan de slag. Een heel ander type wedstrijd dan Yerseke. Een zwaar parcours, met 22 keer een klinkerstrook van een goede 300m.

Van bij het begin werd er goed doorgereden, en ik kon van bij de start van de wedstrijd goed voorin meerijden. Na een km of 10 reed er een kopgroep weg met toch wel enkele grote namen in. Ik besloot om net voor de klinkerstrook ook de sprong te wagen, en kon aansluiting krijgen bij de kopgroep. We reden goed door, maar enkele belangrijke ploegen waren niet vertegenwoordigd, dus iets na halfkoers werden we terug gegrepen.

De ploeg reed goed, en bij de volgende ontsnapping gingen de andere rijders mee. Ik kon, na even recupereren, ook weer goed voorin meerijden om de vlucht te beschermen, maar bijna iedereen werd teruggegrepen. Op het einde kon Wannes nog meespringen met een groepje om zo de zesde plaats te bemachtigen. Ik eindigde in de pelotonssprint ongeveer in het midden, om uit te komen op een 21e plaats.

Voor mij is het vast en zeker een geslaagd weekend. Na een goede wedstrijd in Yerseke kon ik vandaag ook weer goed vooraan meedoen. Volgende week zondag is er een volgende wedstrijd in Almere, en dan mag de riem er even af.