KPN Inline Cup Utrecht en World on Wheels Eindhoven.

13-09-2010 21:00

Na 3 weken konden we in Utrecht eventjes kijken of we nog uit de voeten konden op de skeelers. Op de Nedereindse Berg werd weer een etappe voor de KPN Inline Cup gereden.

Ik had na Hallum nooit meer het goede gevoel teruggevonden, en had dus niet echt veel ambities. Tijdens de wedstrijd zelf ging het echter beter dan verwacht. Ik kon een aantal keer meespringen, maar voelde daar toch snel dat de vorm niet meer was wat hij geweest is.

Ploegmaat Wannes was mee in de juiste kopgroep, en dus hoefden we verder in het peloton niet veel te doen. In de eindsprint hield ik me wat afzijdig, omdat Utrecht toch vrij gevaarlijk is in de finale. Uiteindelijk werd ik 25e. 

Op zondag stond de World on Wheels in Eindhoven op het programma. Dit moest oorspronkelijk de finalewedstrijd worden, in een totaalconcept met alles wat met inline te maken heeft. 

Jammergenoeg viel de hele organisatie letterlijk in het water. Ook onze wedstrijd viel in het water, waardoor ik eigenlijk nooit echt kon volgen, en mijn laatste wedstrijd moest beëindigen op een 35e plaats, met een niet zo heel goed gevoel.

De laatste wedstrijd, op Terschelling moet ik aan mij voorbij laten gaan. Dinsdag beginnen ze met enkele ingrepen aan mijn tanden, om dan hopelijk van de vele tandklachten af te raken. Deze afspraken lagen jammergenoeg al vast voor de KNSB de wedstrijd op Terschelling aan de kalender toevoegde.

Binnenkort een nabeschouwing op het skeelerseizoen, en een voorbeschouwing op het schaatsseizoen.