KPN Inline Cup Vorden

25-07-2010 17:11

 Na de zware wedstrijd in Waarde vorige week stond afgelopen vrijdag alweer een gelijkaardige wedstrijd op het programma. Ook nu moesten 15 rondjes van goed 4km worden afgelegd, goed voor een wedstrijd van meer dan 60km. Net als in Waarde werd het parcours hier extra zwaar gemaakt door 2 klinkerstroken, van bijna anderhalve km samen.

Van bij de start ging het enorm snel, en de hele tijd probeerden groepjes weg te komen. Ploegmaat Ted Ooijevaar zat goed voorin en kon een aantal keer meespringen, maar de ontsnappingspogingen werden door het hoge tempo steeds snel geneutraliseerd. Na een stevige demarrage op de langste klinkerstrook raakte er een omvangrijke groep weg van het peloton. Zowel Ted, Rick, Rob als ik waren mee, dus we deden ons deel van het werk om weg te blijven.

Doordat de groep eigenlijk te groot was en er niet echt een goede samenwerking op gang kwam werd er ook hier nog regelmatig gedemareerd. Om beurt sprongen Ted en ik mee. Toen Gerwin Smit en Roy Boeve wegsprongen probeerde ik met Gary Hekman en Geert-Jan Van Der Wal het gat te dichten. Jammer dat Van Der Wal niet echt mee reed, anders waren we zeker nog dichter gekomen.

Ik zat heel makkelijk mee in dit groepje en het zag er even naar uit dat we met dit groepje ook voor de derde plaats gingen strijden. Bij het ingaan van de laatste ronde kwam er echter nog een achtervolgende groep aansluiten. Het tempo in deze groep lag hoog, en door de inspanningen die ik 30km lang in het achtervolgende groepje van 3 had gedaan was het echt wel afzien om er bij te blijven. In de sprint was het beste er dus af. Ik werd uiteindelijk nog 7e in deze sprint, dus 9e in totaal.

Dit was mijn sterkste wedstrijd van het hele seizoen, dus ben ik tevreden, ook al had het resultaat nog beter kunnen zijn als de samenwerking in het achtervolgende groepje iets beter was verlopen.