KPN Inline Cup Waarde

18-07-2010 16:52

 In Waarde stond voor het eerst dit jaar een wedstrijd op het programma die langer was dan de marathon die we normaalgezien rijden. 66km moest worden afgelegd, met in elke van de 15 ronden die moesten worden afgelegd een klinkerstrook van een goede 600m. Een zwaar parcours dus, en een zware wedstrijd zou het ook worden.

Ik zat van bij het begin goed voorin en probeerde met elke serieuze kopgroep mee te springen. Na een keer of 5 terug ingelopen te worden raakten we uiteindelijk weg. Het was een mooie kopgroep, met enkele serieuze kleppers in, en we reden al snel 45 seconden voorsprong bijeen. Deze voorsprong hielden we vast. In het begin kon ik heel goed mijn kopwerk doen, en was ik misschien zelfs iets te gretig. Toen ik echter na een km of 40 wat probeerde te eten kreeg ik last van mijn maag, en ik moest op het moment dat enkele achtervolgers kwamen aansluiten de kopgroep laten gaan met kramp in maag en benen.

Ik sloot nog aan bij een groepje met enkele ploegmaats in, en werd uiteindelijk 18e, maar was natuurlijk niet tevreden. Belangrijkste is om het goede gevoel te onthouden en mee te nemen naar de 2 wedstrijden komend weekend in Vorden en Otterlo.