KPN Inline Cup Yerseke

23-05-2010 09:03

Gisteren werd in Yerseke een etappe om de KPN Inline Cup gereden. De organisatie van Skate @ Sea organiseert dit jaar 3 KPN Inline Cups in Zeeland, wat we natuurlijk enkele kunnen toejuichen. Jammergenoeg werkte het gemeentebestuur niet echt mee waardoor het rondje over de dijk vervangen moest worden door een rondje van 900m op een industrieterrein.

In de wedstrijd zelf regende het ontsnappingspogingen. Ik zat in het begin niet echt goed in de wedstrijd, maar na een tiental kilometer ging het beter en kon ik af en toe meespringen met een groepje. Toen er half koers een groepje met Arjan Smit wegging sprong ik samen met ploegmaat Ted er ook naartoe. We werkten vrij goed samen en bouwden al snel een voorsprong uit van een halve minuut. Uiteindelijk dubbelden we zelfs het peloton waardoor we met dit groepje zouden moeten sprinten voor de zege.

Ik had in de kopgroep al heel wat pijlen verschoten, waardoor ik al met redelijk verzuurde benen zat. Met nog 2 ronden te gaan probeerde ik nog even te demarreren, maar Arjan Smit, de latere winnaar, deed elke aanvalspoging teniet. In de eindsprint werd ik uiteindelijk 7e, vlak na mijn ploegmaat Ted.

Doordat we met z'n tweetjes in de kopgroep zaten, en Wannes nog sterk eindigde in de pelotonssprint wonnen we ook nog het ploegenklassement.

Een opsteker voor de rest van het seizoen, en het gevoel dat er nog wel wat meer moet inzitten. Vandaag een dagje rust, morgen rijd ik weer een wedstrijd in het Nederlandse dorpje 't Veld.