KPN Marathon Cup Den Haag

16-11-2010 21:48

 Na een trainingsstage in Coevorden waar ik niet optimaal kon trainen omdat ik me niet helemaal fit voelde stonden we afgelopen zaterdag opnieuw met het volledige team aan de start voor de marathon in Den Haag.

Tijdens de inrijronden voelde ik gelukkig dat ik me al wat beter voelde dan de afgelopen dagen. Ook Felix was deze keer op tijd om relaxed aan de wedstrijd te beginnen.

Ik probeerde na de start meteen op te schuiven naar voor en kon meespringen met de eerste kopgroep, maar we werden snel weer gegrepen. Ook Felix, Ted en Wannes reden attent mee voorin en sprongen allemaal enkele keren mee met een kopgroep.

Vanaf de eerste puntensprint viel het peloton niet meer stil, en op het zware ijs werd het een ware slijtageslag. Heel wat rijders stapten uit de wedstrijd. Ik kon zelf mijn goede positie in het peloton niet handhaven en verzeilde achterin het peloton. Hier moest ik een aantal keer een gaatje dichten doordat mijn voorgangers moesten lossen. Toen er iemand voor mij viel kreeg ik het gaatje niet meer dicht, zodat ik na 83 ronden de wedstrijd verliet. Best wel jammer, omdat ik wel het gevoel had dat ik in het peloton de wedstrijd had kunnen uitrijden. Dat stemt dus hoopvol voor de volgende wedstrijden.

In de finale probeerden Ted, Wannes en Felix een goede positie te bemachtigen. Felix werd hierbij ten onrechte gedeklasseerd. Ten onrechte, omdat ik 20 andere acties kan opnoemen die erger zijn dan wat Felix deed (in de groep komen waar een plaatsje was)

Wannes had tijdens de wedstrijd iets te veel gegeven en kon in de laatste ronden geen potten meer breken, maar reed alweer een verdienstelijke wedstrijd. Ook Ted toont dat hij steeds beter gaat rijden. Binnenkort verwachten we hem in de juiste kopgroep.