Langebaanwedstrijd Breda

16-11-2008 20:58

Gisterenavond reed ik een langebaanwedstrijd. Hoofddoel hiervan was me te plaatsen voor het BK eind december. Bijkomend doel was zowel op de 500m en op de 1500m een persoonlijk record rijden.

Ik was vrij moe, maar had er toch zin in. De 500m is helemaal niet mijn afstand. Veel te kort en te explosief. Mijn start viel nog goed mee (voor nog geen startjes geoefend te hebben) maar daarna maakte ik een serieus aantal misslagen, waardoor ik nooit goed in mijn ritme kwam. De eindtijd van 44.33 was toch nog een persoonlijk record, maar qua gevoel was het helemaal geen goede race.

Na een uurtje stond ik dan weer op het ijs voor de 1500 m. Het was een tijdje na de dweilpauze, en het ijs was al helemaal aangeslaan door de mist in de hal. Zwaar ijs dus, dat niet echt uitnodigt om vlug te rijden. Ook nu weer had ik de hele race door nooit het gevoel dat mijn slagen raak waren en dat ik de snelheid haalde die ik kan maken. De eindtijd viel nog mee, met 2:10:88. Opnieuw een persoonlijk record, maar weer met een minder gevoel. Schaatsen kan raar zijn. Deze tijden leverden me op de 500m een 4e en op de 1500m een 2e plaats op. In totaal dus een 3e plaats, wat niet heel slecht is. Uitslagen kan je hier vinden en rondetijden hier.

De komende weken ga ik op zaterdag nog marathons rijden, of marathongerichte trainingen doen. De ijstrainingen op woensdag zullen meer langebaangerichte trainingen zijn, en ik zal ook proberen mijn start nog wat te verbeteren. Meer foto's komen later deze week als ik mijn laptop die terug is uit herstelling weer wat op orde heb.