Marathon Cup Breda

13-12-2009 21:44

Dit weekend reed ik in Breda de marathon die normaalgezien mijn doel was voor deze winter. Hier wou ik goed zijn, maar zoals jullie hier al kunnen lezen heeft het lot daar anders over beslist. Ik wou toch starten, omdat er ook een aantal mensen naar deze wedstrijd kwamen kijken, en omdat het eens "dichtbij" was.

Ik had voor het eerst sinds lang weer het gevoel in het eerste kwart van de wedstrijd dat ik aan het schaatsen was en reed vrij makkelijk mee. Toen het tempo de hoogte in ging liepen mijn benen echter heel snel vol, en werd het schaatsen harken, vooral in de bochten. Halfkoers moest ik dus het peloton laten gaan, en was mijn wedstrijd afgelopen. Een gevolg van het gebrek aan conditie, door de ziekte en antibioticakuren de afgelopen weken.

De komende weken ga ik van dag tot dag bekijken hoe het loopt in training. Ook qua wedstrijden bekijk ik van dag tot dag wat ik wel niet ga doen. Het skeelerseizoen blijft primeren, en daar wil ik naartoe werken. Natuurlijk zullen een aantal schaatswedstrijden ook nog in deze voorbereiding passen.

Enne, als de vrieskou doorzet dan zou het wel eens kunnen dat het een hele drukke kerstvakantie wordt. 't Zou wel mooi zijn: natuurijs en 14 dagen verlof! We hopen!