Marathon Cup Den Haag

15-11-2009 21:44

 De afgelopen week had ik rustig de trainingen hervat. Vanaf donderdag had ik het gevoel weer beter te zijn, maar ook meteen het gevoel dat 2 weken antibiotica en verplichte rust me geen goed hadden gedaan. Nu ja, geen ramp, er zijn nog genoeg wedstrijden, en het zomerseizoen blijft momenteel primeren.

Ik had wel zin om de wedstrijd in Den Haag te rijden, dus besloot dat ook te doen, ookal voelde ik al bij het losfietsen 's ochtends dat ik niet echt wedstrijdwaardige benen had.

Ook in de wedstrijd zelf voelde ik direct dat het mijn dagje niet zou worden. Ik kon het tempo mee volgen, maar kon mezelf niet moe maken. Het extra beetje kracht dat nodig is om de echt moeilijke momenten tijdens de snelle rondes mee te kunnen rijden ontbrak me. Het werd dus aanklampen, en een aantal keer viel het peloton stil op het juiste moment. Met nog 30 ronden te gaan moest ik echter de groep (die toen al flink was uitgedund) laten rijden. Gezien de omstandigheden niet slecht, maar ook niet goed. Op naar beter!