Nabeschouwing winter

17-03-2010 11:45

 Met de eerste mooie lentedag is het het ideale moment om de winter af te sluiten met een nabeschouwing. Deze zal korter zijn dan ik voor het seizoen gehoopt had. Ik begon het schaatsseizoen wel goed, door 3/4 van de wedstrijd mee te rijden tijdens mijn eerste B-koers in Heerenveen. In Amsterdam, tijdens de tweede wedstrijd kon ik zelfs al uitrijden rond de dertigste plaats.

Na Amsterdam begon echter de miserie. Ik sukkelde van verkoudheid naar sinusitis naar griep.. Hierdoor kon ik tot half december nooit trainen zoals ik zou gewild hebben, en ook de wedstrijden die ik reed waren stuk voor stuk niet goed. Ik voelde dat ik meer moest kunnen, maar kon het niet. De beslissing om half december de wedstrijden te laten voor wat het was, en gewoon wat rust te nemen om daarna de basis terug goed te krijgen met het oog op het skeelerseizoen was achteraf gezien de juiste keuze.

Tijdens de natuurijsperiode konden we 5 dagen goed trainen op de Boerekreek. Goed voor 300 natuurijskilometers. Na deze periode trainde ik vooral op de fiets en op skeelers. Na de snowboardreis ging ik nog 1 keer schaatsen als voorbereiding op het BK marathon. Ik had niet echt verwachtingen maar reed een heel sterke wedstrijd met een zilveren medaille als resultaat. Het gevoel tijdens de wedstrijd stelde mij gerust. Ik ben denk ik weer wat sterker geworden, en ben weer vol gemotiveerd om deze lijn door te trekken naar het skeelerseizoen toe.