Natuurijs!

10-01-2010 21:50

Het bleef hier de laatste tijd weer vrij stil. Mensen die me volgen op Twitter of Facebook merkten echter wel dat ik helemaal niet stil heb gezeten. Niet alleen heb ik in december op de fiets goed gewerkt aan de basisconditie. Sinds afgelopen week kan er ook geschaatst worden op natuurijs. Op de Kraenepoel en de Boerekreek heb ik de afgelopen dagen heel goed getraind, met 40-55km per dag.

Zo kon ik woensdagavond schaatsen op de Kraenepoel tot het donker was. Zaterdagochtend was ik als eerste op de Boerekreek, en ook toen was het nog donker. Onderstaande foto's geven daar een goed beeld van.

Vandaag schaatste ik samen met Frank een goeie 55km waarvan ongeveer de helft toen het al donker was. Er is immers in Friesland ook een "tochtje" waar de eerste kilometers ook in het donker afgelegd worden.

Hopelijk kunnen we de komende dagen nog veel genieten van het natuurijs.


Klik op de slideshow voor grotere foto's en filmpjes!