Open wedstrijd Eemdijk

13-06-2010 20:51

 Eemdijk is een wedstrijd waar ik nog niet eerder aan de start stond. Het is een open wedstrijd, die dus niet meetelt voor een klassement. Desondanks stond er toch een mooi deelnemersveld aan de start. Voor De Veste - Powerslide waren dat Ted Ooijevaar en ikzelf.

Omdat het een vrij smal parcours was hadden we afgesproken om goed voorin te zitten en te proberen bij elk groepje mee te zitten. Toen Alexis Contin echter weg was waren we even niet mee en ging ik mee kopwerk doen in de achtervolging. Deze achtervolging zorgde ervoor dat er een soort achtervolgende kopgroep werd gevormd. Na een kopbeurt ging ik echter bijna uit de bocht, kwam in het gras terecht, en stond zo goed als stil. Dit gebeurde op een moment dat de snelheid zeer hoog lag, en ik zag de groep ronde na ronde verder weg rijden. Toen ze een 300m voorsprong hadden bleef ik echter op dezelfde afstand hangen, en ik besloot om te kijken hoe lang ik het zou volhouden, bij wijze van training.

Tot mij grote verbazing naderde ik echter weer en kon ik op 4 ronden van het einde weer vooraan aansluiten. Ik besloot om direct door te gaan en we waren even met drie man voorop. Toen we weer ingelopen werden was het beste er wel af, niet vreemd, na een kleine 20km solo. Ik kon Ted nog wat helpen toen hij weg reed met Alexis Contin en Geert-Jan van der Wal (1 en 2 op het einde) Ik probeerde nog achter nummer 4 Gerwin Smit aan te gaan, maar kreeg geen ruimte. In de sprint tegen Koen Verweij, Sjoerd Huisman, Arjan Smit en Jan Van Loon maakte ik geen kans meer dus werd ik 9e. Ted werd uiteindelijk 3e. Opnieuw een goede wedstrijd van het team. Op naar de volgende koers: de 24 uur van Le Mans!