Zilver op het BK marathon

07-03-2010 00:40

 Na een hele tijd geen of minder nieuws eindelijk nog eens goed nieuws.

Ik ben zaterdag tweede geworden op het BK marathon in Breda. Het goud was voor Kris Schildermans, het brons was na een rommelige afsprintprocedure voor Jean-Luc Ostyn.

Al van bij het begin van de wedstrijd viel Kris Schildermans aan. Hij pakte meteen een meter of 20, die ik tot mijn eigen verbazing goed kon dichtrijden. Ook Arnold Stam pikte zijn wagonnetje aan. Kris en ik waren de voornaamste locomotieven en we pakten samen een ronde op een peloton dat niet stil viel. In het peloton moesten we allebei even uitblazen van de inspanning. Kris viel halfkoers nog eens aan, op een moment dat ik juist helemaal stilviel, doordat ik mijn plaats in het peloton weer wou innemen na een ronde op kop. Hierdoor had hij direct een 30m voor. Ik naderde nog tot op 10m, maar toen verzuurden de benen volledig, en moest ik hem laten rijden. Hij nam nog een tweede rondje, en zo was de titel gaan vliegen.

Verliezen van een schaatsprof is echter zeker geen schande, en ik ben dan ook heel blij met mijn zilveren medaille. Een opsteker voor het komende skeelerseizoen, waar ik deze lijn wil gaan doortrekken.

Foto's: Helena Van Wassenhove